دانلود فایل صوتی درس صرف ساده استاد ادینه وند

آموزش صوتی درس صرف ساده استاد آدینه وند
آموزش صوتی درس صرف ساده استاد آدینه وند

آیت الله محمدرضا آدینه وند در روز دهم دی ماه سال ۱۳۰۸در شهرستان کوهدشت چشم به جهان گشود . وی در خانواده ی علم و فضیلت وتقوا رشد وتربیت یافت .

پدرش مرحوم علیخان قبادی آدینه وند از زمره مغز های متفکر و حکمای متبحر عصر خود بوده است . بنا به تقریری از مرحوم عیدی عباسی گراوند که مرقوم داشته است ، در سن ۱۴سالگی با چهره ایشان آشنا شده و شیفته الفاظ شیرین و گفتار نمکین و اشعار وزین او می گردد، در باره ایشان (مرحوم علیخان )مینویسد: « چنان به دین مقدس اسلام پایبند بود که کوچکترین انحرافی از هرکس و مقام مشاهده می نمود بدون اغماض به معروفش همت می گماشت . این اقدام خداپسندانه وی باعث میشود تا طبقه محروم از تجاوز خوانین زور گو تا حدودی در امان باشند .وی در ادامه می نویسد مطلب دیگری که باید ذکر شود عقیده ایشان در باره تربیت اولاد بود . همواره می فرمود :والدین مسئول تربیت اولاد هستند و مکلفند آنان را مسلمان بار آورند در غیر این صورت مدیون هستند . به حکم این عقیده فرزندانش را مسلمان تربیت نمود و درس خداپرستی و ایثار ایشان در باز ماندگان اثر بخشیده بود .»

آیت الله محمد رضا آدینه وند از همان اوان کودکی در تحصیل علم و دانش بسیار کوشا بود به طور ی که با تلاش و تمرین بسیار با اتکای به ذوق هنری خویش و بهره گیری از سرمشق اساتید خط و خوشنویسی همچون مرحوم علی اصغر کاظمی و…به سرحد کسب مهارت خوشنویسی دست یافت . هوش وقریحه ی سر شار و قدرت قلم سحار ایشان موجب می شود که در عنفوان جوانی به شغل کتابت و دبیری در بخشداری وقت طرهان (کوهدشت )اشتغال ومبادرت ورزد . در سال ۱۳۲۵ در پی ماموریتی اداری به شهرستان خرم آباد عزیمت می نماید که در جریان این سفر با تعدادی از طلاب دینی از حوزه علمیه قم از جمله : حضرت آیت الله شیخ عباسعلی صادقی ،آیت الله شیخ مهدی قاضی و…آشنا میشود . این آشنایی وعلاقه وافر به تحصیل در علوم دینیه ایشان را از ادامه ماموریت باز داشته و منجر به ترک دیار و خانه و خانواده می شود و به همراه طلاب هم قطارش رهسپار شهر مقدس قم و وارد حوزه علمیه این شهر و به تحصیل مشغول شد.

دروس مقدمات تا سطح عالیه و اصول فقه را نزد اساتید آن زمان در حوزه علمیه قم تلمذ کرد .در کمترین زمان مور د توجه حضرت آیت الله بروجردی قرار می گیرد و از سوی ایشان با بالا ترین حقوق و مواجب به سمت استادی حوزه علمیه نائل می شود و به تدریس صرف و نحو عربی می پردازد .تخصص و تسلط ایشان بر ادبیات عرب و علم نحو به حدی می رسد که در نظر اهل علم به نحوی مشهور می گردد .

آیت الله آدینه وند بیش از ۶۰سال است که در حوزه علمیه قم مشغول تدریس علوم دینی از جمله :صرف و نحو (سیوطی)،تجزیه و ترکیب قرآن ، تفسیر قرآن ،منطق و فقه واصول مشغول می باشد ودر طول عمر پر برکتش و تدریس در حوزه منوره قم دانشورانی به نام از محل درس وی به مقام شامخ علمی رسیده اند .

وی.علاوه بر زهد وپارسایی و کسب مقام علمی ومعنوی در نهضت امام خمینی (رحمت الله علیه) یار امام و از رهبری حضرت آیت الله خامنه ای قاطعانه حمایت کرد .

حضرت آیت الله خامنه ای از ایشان خواسته بودند که کتابی را تهیه کند راجع به قرآن که در حوزه علمیه اطلاعات بیشتری را به طلاب بدهد. از این رو، وی کتاب کلمه الله العلیا را همراه با تجزیه و ترکیب کلام الله مجید در ۶ جلد به چاپ رساند. از وی کتب و مقالاتی به چاپ رسیده است از جمله به کتاب سیمای توحید در فروع دین می توان اشاره نمود. این روحانی و مفسر قرآن کریم در زمینه ساخت مسجد در کوهدشت تلاش های زیادی داشت که از جمله مساجدی که به همت وی ساخته شده می توان به مسجد جامع ومسجد حضرت صاحب الزمان کوهدشت، ۲ مسجد در روستاهای آدینه وند، روستای کوشکی و ۴ مسجد در روستای پشت تنگ و مساجد ی در منطقه رومشگان وسوری وامرایی اشاره نمود.

فایل های صوتی درس صرف ساده این استاد بزرگوار با فرمت mp3 در ۴۴ جلسه می باشد. حجم تقریبی این فایل ها ۴۵۰ مگابایت به صورت دو فایل فشرده شده می باشد.

دانلود فایل

دانلود فایل صوتی درس صرف ساده استاد ادینه وند

لینک دانلود این درس به صورت موقت غیر فعال شده است
پیمایش به بالا