دانلود درس اصول دو (از ابتداء تا اجتماع امر و نهی) استاد صالحی

دانلود درس اصول دو (از ابتداء تا اجتماع امر و نهی) استاد صالحی

دانلود درس اصول دو (از ابتداء تا اجتماع امر و نهی) استاد صالحی

محمد هاشم صالحی یکی از علمای مذهبی و دینی افغانستان است. محمد هاشم صالحی که به نام صالحی مدرس نیز شهرت دارد از قوم هزاره و به زبان‌های فارسی و عربی مسلط می‌باشد.
آیت الله، استاد محمد هاشم صالحی مدرس در سال۱۳۲۴ شمسی در دره ترکمن واقع در ولسوالی سرخ پارسا ولایت پروان در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود.

پدرش مرحوم حاج قنبر خان علی از محترمین و بزرگان بنام ترکمن بود و عشق و علاقه وافری به روحانیت داشت و به همین علت ایشان را که کوچکترین فرزند خانواده بود، در سن ده سالگی روانه مکتب نمود.

محمد هاشم صالحی در مکتب خانه در همان منطقه ترکمن تا مرحله سطوح ابتدایی مشغول به تحصیل و تعلیم بود و سپس برای تحصیل سطوح بالای علوم دینی روانه کابل شد و در مدارس کابل در خدمت اساتید بزرگواری چون آیت الله شیخ محمد امین افشار در علم منطق، آیت الله شیخ عزیزالله در علم معانی و علم بیان، حجه الاسلام میر علی احمد عالم در فلسفه، حجه السلام حجت در علم اصول فقه از قبیل کتب معانی و قوانین و لمعه، آیت الله شهید محمد سرور واعظ در رسائل و کفایه و مکاسب و اساتید دیگر بهره علمی می‌جست. ایشان پس از به اتمام رساندن سطوح عالیه مشغول به تدریس بعنوان یکی از مدرسین مدرسه محمدیه کابل شد.

در نجف
استعداد وافر او نسبت به علوم دینی باعث شد که در سال ۱۳۴۴ برای ادامه تحصیل عازم نجف اشرف شود تا علاوه بر زیارت قبور ائمه اطهار از حوزه علمیه نجف اشرف بهره مند شود.

آیت الله صالحی پس از ورود به نجف اشرف از درسهای خارج فقه و اصول اساتید بزرگواری همچون آیت الله العظمی سید روح الله خمینی و آیت الله العظمی ابوالقاسم خوئی و آیت الله العظمی شهید محمد باقر صدر کسب فیض نموده، علاوه بر این اساتید بزرگوار از اساتید دیگری همچون آیت الله شیخ صدرا، آیت الله شیخ کاظم تبریزی، آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی و آیت الله شیخ محمد اسحاق فیاض استفاده نمود.

آموزش صوتی درس اصول ۲ با حجم تقریبی ۵۲۰ مگابایت در ۳ فایل فشرده شده برای دانلود تهیه شده است.

 

دانلود درس اصول دو (از ابتداء تا اجتماع امر و نهی) استاد صالحی
 دانلود درس اصول دو (از ابتداء تا اجتماع امر و نهی) استاد صالحی با حجم تقریبی ۵۲۰ مگابایت در ۳ فایل فشرده شده  

 

پیمایش به بالا